ekogröt och kameratrassel

idag är med snö ute, fast den har inte försvunnit!
det är vitt och fluffigt och en jättefin dag att vara inne på.
jag myser runt i linne, simons vindbyxor och raggsockar.
dricker hutlöst mycket té och knaprar på de sista pepparkakorna som blev bakade innan jul.

snart ska jag ta och göra en bröddeg och börja städa lite.
läsa lite kurslitteratur med, har några hundra sidor att läsa.
men brödet skall ju jäsa en massa så det hinner jag med.

och!
jag blev så trött.
har hållt på och tagit en massa bilder som jag tänkt lägga upp här, och fixa lite design.
men nej, då har mamma glömt att ge mig usbkabeln.
och sen funkade inte stativet heller.
så jag måste iväg och hämta kabeln, och försöka hitta ett nytt stativ.
tusan.

nu äter jag havregrynsgröt med äpplemos.
det är tokenkelt och nästan (nästan) helt eko!
recept:

1 dl havregryn (axas ekologiska)
2,5 dl vatten
en näve linfrön (saltå kvarn eko)
en näve solrosfrön (saltå kvarn eko)
en näve pumpakärnor (tyvärr inte eko..)
kanel
äpplemos (finns inget gott eko vad jag vet:()

tadaa!

serveras helst med té, gärna vitt svartvinbärs te från london tea company.
både eko och fairtrade, gillas mycket!

kommentarer

kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0