en fin morgon

åh.
det är så mysigt att gå runt i morgonrock och kika ut i köket för att se om det finns något gott att äta till frukost.
idag blev det yougurt med banan, hallon, blåbär, jordgubbar och björnbär. plus russin, pumpa+linfrön, och k-special.
det är en riktigt bra frukost, med massa vitaminer!

jag smög upp innan simon idag. eller smög, jag gick. gjorde iordning havregrynsgröt, en macka, té och en styck croissant.
om vi hade haft en kavel hade jag bakat själv, men nu blev det hemköps.
själv har jag min kvar och skall smaka strax.

igår köpte jag ekologiskt vetemjöl, så det blir nästan helt eko bröd när jag bakar nu.
i det ljusa brödet är allt eko förutom salt och jäst.
i det grova är allt eko förutom bikarbonat och vetekli.
jag vet inte riktigt vart man köper ekologiskt vetekli, och sen är vi faktiskt studenter.
med tex i mitt fall en MYCKET begränad ekonomi.
då kan man inte köpa allt eko, oavsett hur mycket man vill. 
gurka tex kostar mer än dubbelt så mycket om det är eko, och det funkar inte.
men försöka går!


jag är fruktansvärt dålig på att hinna med att blogga.
förhoppningsvis ändras det när jag får min egna dator och kan hänga på kaféer allt som oftast och plugga/blogga.

nu ska jag göra iordning mig snabbt som attans o springa till vagnen.
det är basgruppsmöte i religionen idag, så det blir att åka ut till hisingen.

tjing!
/néa

kommentarer

kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0