kläder och musli


hm har toksnygga eko-kläder  i butik just nu.
jag snappade åt mig linnet här ovan, som även finns i rött.
det var lämpligt nog sån där 20% rabatt på valfritt plagg, så det kostade bara 79 spänn.
helt klart värt!
förutom det finns det andra kläder, lite västar och tshirtar.

jag föredrar att köpa eko eller fairtradekläder i den mån det går.
basplagg är nästan enbart eko, gina tricot säljer ju tshirtar i superskön ekologisk bomull och hm har med lite olika sorter.
jeans, som jag måste köpa asap, skall jag med försöka leta upp i ekoformat. 
wesc skall ju släppa nya jeans i ekologisk bomull. så smart!

förresten, när vi ändå snackar eko.
saltå kvarn, som har olika produkter så som mjölsorter, frön och linser (etc) har även musli!
på http://www.minmusli.nu/ kan du göra din egen musli som du får hem i lådan.
jag ska nog prova på!

nu ska jag göra lite mer té.
/néa

kommentarer

kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0